Nowoczesna komunikacja z klientem to obecnie telefony za pomocą których można organizować wideokonferencje lub opcja taka jak niewielki laptop. Jednym słowem za pomocą tego typu narzędzi można dokumentować klientowi postęp prac i to dosłownie w tej dowolnej chwili. Klienci natomiast chcą sie dowiadywać jak wygląda postęp prac i dlatego też domagają się takiego dokumentowania za pomocą filmów w załącznikach, bo takie obrazy są znacznie więcej warte od tysięcy zapewnień złożonych za pomocą telefonu przytkniętego do ucha. Ta starsza metoda może i była akuratną te kilkanaście lat temu, ale dziś poważna firma może udokumentować postęp prac dla klienta za pomocą elektronicznych gadżetów i w tym właśnie tkwi nowoczesność.
Nowoczesna elektronika
W czasach obecnych telefon o niewielkiej masie ma kilka kamer i podobnie jest z laptopem, który waży trochę ponad kilogram. Wiele znaczy też i to, że ta elektronika użytkowa jest na chwilę obecną opcją dość tanią, ale w tym nie tkwi problem, bo to zaleta. Mowa tu dokładnie o tym, że telefon lub laptop może kupić każdy przedsiębiorca i za jego pomocą będzie on dokumentować postęp prac nad konkretnym zleceniem. Użycie tej elektroniki oczekują klienci, a dla których ta komunikacja z klientem musi być powiązaną z nowoczesną technologią, bo chcą wiedzieć, czy auto użytkowe eksploatowane w ich firmie zostanie naprawione na czas. W tym konkretnym przypadku same zapewnianie dają raczej niewiele, bo zapewnienia złożone przez telefon przytknięty do ucha nie obrazują postępu prac. Jednym słowem auto może być rozkręcone od kilku dni, a zespół mechaników może tylko czekać na części bez ponaglania ich dostawcy. Takie ponaglanie musi się pojawiać, bo jeśli dostawca spóźnia się o ten dzień lub dwa, to zaczyna robić się nieciekawie.
Czy w obecnych czasach ufa się tylko samym słowom?
W czasach obecnych komunikacja z klientem to tanie wysyłanie filmów, zdjęci i organizowanie wideokonferencji, po to by udokumentować postęp prac nad limuzyną, którą dość trudno się naprawia i to tylko ze względu na nietypowy rodzaj śrub. Niektórzy specjaliści od naprawy tego typu aut mają reputację, o którą dbają od lat i dlatego też klienci tych specjalistów raczej nie ponaglają zbyt często i nie domagają się od nich dokumentacji zdjęciowej. Takie podejście do sprawy nie jest normą, bo jeśli dany klient nie ufa konkretnemu fachowcowi, to będzie się domagał jakichś zdjęć z postępu prac, a fachowiec rzecz jasna wykona takowe, po to by potwierdzić to, że jest profesjonalistą, który dba o detale.