Efektywność, niezależnie od branży, to w dużej mierze umiejętność optymalnego wykorzystania czasu. CRM taki jak Salesforce to narzędzia, które pozwala realnie przyspieszyć procesy obsługowe i sprzedażowe.
Dotyczy to wszystkich sfer: od sprzedaży po marketing. We wszystkich kluczowa jest szybka komunikacja. W Salesforce zapewnia ją Chatter – komunikator o poszerzonej funkcjonalności w zakresie załączania lub podglądu plików oraz np. zmian ofertowych. Pełne przystosowanie do wersji mobilnej sprawia, że komunikator zapewnia powiadomienia typu push w różnych wariantach.
Zarządzanie CRM umożliwia Process Builder. Aplikacja do generowania i rozdzielania zadań stanowi doskonałej jakości narzędzie kontrolne dla menedżera.
Bieżącą obsługę procesów przyspiesza pełna integracja Salesforce z najpopularniejszymi rozwiązaniami IT – od Google po Microsoft. Przekłada się to np. na połączenie skrzynki mailowej z kontaktami z Salesforce oraz kalendarzami, co – przy zastosowaniu sztucznej inteligencji CRM – daje możliwość podpowiedzi na zapytania Klientów. Synchronizacja rekordów z Gmail, Outlook czy Microsoft Exchange sprawia z kolei, że CRM staje się naturalną, jednolitą bazą – na tej płaszczyźnie można szybciej i sprawniej obsługiwać wszystkie popularne platformy.
Automatyzacja przyspiesza również procesy e-marketingowe. Dotyczy to m.in. kampanii mailingowych, które zostają generowane automatycznie poprzez Marketing Cloud, Pardot oraz dodatek Salesforce Index.
Wdrożenie CRM umożliwia uruchomienie nowych form automatyzacji, ale również zmianę dotychczasowych reguł – nadanie im nowoczesnego kształtu o większej dynamice. Przykład to powszechny Excel. Wystarcza rozszerzenie CSV a zastosowany w Salesforce Data Import Wizard uruchamia proces przeniesienia danych do CRM. W ten sposób można importować rekordy ze wszystkich źródeł. CRM w tym przypadku znów minimalizuje utratę czasu niezbędną na wyszukanie danych w różnych programów; jest niczym encyklopedia dysponująca dostępem do kompletu niezbędnych informacji.
Co niemniej istotne, jakość danych – nie tylko CSV, a we wszystkich formatach – objęta jest w CRM ciągłą kontrolą jakości. To weryfikacja niekompletnych rekordów, duplikatów czy błędów informacyjnych. System samodzielnie je odnotowuje i ogranicza oferując użytkownikowi komplet danych niezbędnych do wykonania zadania.