biuro

Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu e-commerce?

Biznes

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga bardzo dużego wysiłku i skoordynowania wielu działań jednocześnie. Wraz z rozwojem działalności może przyjść taki moment, w którym nie będziemy w stanie samodzielnie wykonywać części zadań i niezbędnym krokiem będzie zatrudnienie dodatkowych osób do pomocy. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na fulfilment. Czym on dokładnie jest i dlaczego odgrywa tak istotną rolę w prowadzeniu e-commerce? Na te pytania odpowiadamy w poniższym tekście!

Co to jest fulfillment?

Najprościej mówiąc, fulfillment to zorganizowanie procesu realizacji zamówienia. Wszystko zaczyna się od odebrania zamówienia, przygotowania i spakowania przesyłki, aż po dostarczenie jej klientowi na przykład poprzez usługi kurierskie jak DPD. Fulfillment to proces, którym zajmują się przede wszystkim firmy z branży logistycznej posiadające swoje prywatne magazyny. Zwykle w tego typu przedsiębiorstwach znajduje się również doświadczona już obsługa magazynu. Fulfillment może zapewnić klientom całościową opiekę i kontrolę nad ich towarem od momentu przyjęcia go na magazyn, przez proces sprzedaży i dostarczenia go do rąk własnych klienta, a często nawet i zwrot.

Fulfillment w e-commerce – czy warto?

Decyzja o tym, by cały proces logistyczny został powierzony zewnętrznej firmie, na pewno nie jest prosta. Jednak może oszczędzić niesamowitą ilość czasu, pieniędzy, a także nerwów. W tym czasie jako właściciel sklepu możesz skupić się na innych kwestiach takich jak marketing i pozyskiwanie nowych klientów. Co więcej, w ten sposób minimalizujesz koszty stałe, ponieważ nie masz potrzeby magazynowania wszystkich produktów, wynajmowania w tym celu powierzchni i specjalistycznego sprzętu oraz pracowników. Handel z klientami przebiega więc znacznie szybciej i płynniej, a przede wszystkim efektywniej, co wpływa również na poziom zadowolenia z obsługi klienta i poprawę wyników finansowych firmy. Warto pamiętać, że profesjonalne firmy logistyczne bardzo często dysponują nowoczesnymi rozwiązaniami i są na bieżąco z trendami, dzięki czemu usprawniają łańcuch logistyczny do maksymalnego poziomu. Osiągnięcie takiego poziomu dla przeciętnego sklepu internetowego byłoby po prostu niemożliwe z wielu względów.

Fulfillment w Amazon

Fulfillment zdobył w Polsce sporą popularność przede wszystkim dzięki platformie Amazon. Decydując się na FBA, czyli Fulfilment by Amazon, jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży wysyłasz swoje produkty do jednego z centrów logistycznych Amazon, które następnie zajmuje się pakowaniem i wysyłką przesyłek bezpośrednio do klientów. Obsługa magazynu zajmuje się również realizacją zwrotów i należności za zwrócone produkty. Oczywiście istnieje jeszcze wiele innych kwestii, którymi trzeba się zająć, decydując się na korzystanie z platformy sprzedażowej Amazon. Chodzi tutaj między innymi o działania promocyjne, kontrolę stanów magazynowych, zarządzanie rozliczeniami czy rozwiązywanie problemów z zawieszeniem, czy blokadą konta, które niestety się zdarzają. Jeśli zależy Ci na ograniczeniu takich czynności, to warto zdecydować się na skorzystanie z usług firmy takich jak Leadsmansion, która oferuje kompleksowe wsparcie sprzedaży na Amazon. W ramach współpracy Leadsmansion bierze na siebie wszystkie czynności związane z obsługą konta i sprzedażą od wprowadzania nowych produktów z opisami i zdjęciami po zadbanie o bezpieczeństwo konta.

Dodaj komentarz