Kto by pomyślał, że loga powstały jeszcze w dawnych, archaicznych czasach. Dzisiaj również trudno obejść się bez logo profesjonalnym firmom. Profesjonalny projekt logo dla firmy daje szansę firmie wyróżnienia się na tle konkurencji. Sprawia też, że konsumenci są w stanie wręcz pokochać zdaną markę. W ostatnich czasach obserwujemy zwiększenie się lojalności klientów wobec marki. Są tacy klienci którzy traktują wręcz markę jako kogoś w rodzaju przyjaciela. Chcą np. wiedzieć co u niej słychać, stąd duża popularność Fan Page’y.
Projekt logo – dawniej i dziś
Ludzie zawsze lubili znaki. Przyczyna tego uwielbienia leżała w chęci zapanowania nad rzeczywistością. Rzeczywistością, która wydawała się człowiekowi obca. Dawniej ludzie pragnęli zapanować nad naturą. Nie rozumieli, skąd się biorą burze oraz deszcze i dlaczego świeci słońce. Dlatego tworzyli różne znaki. Znaki te miały funkcję magiczną. Tak powstał pierwszy projekt logo, projekt ulotki czy logo dla firmy. To pragnienie oswojenia wrogiej rzeczywistości towarzyszy również ludziom współczesnym. Czujemy się zagubieni i zniechęceni szybkim tempem życia. Szukamy wokół siebie tego, co będzie kojarzyło się z bezpieczeństwem. Takim stałym punktem może być na przykład marka. Marka dla współczesnego klienta to nie tylko obietnica udanych zakupów. To także obietnica przyjaźni. Nic dziwnego, że współczesne Fan Page na Facebooku cieszą się tak dużym powodzeniem. Dzisiejsze projekt logo, projekt ulotki czy logo firmowe pełnią funkcję przywiązania konsumenta do marki.
Jakie są rodzaje znaków graficznych?
- Fonogram – to dźwiękowy znak graficzny. Cechuje się charakterystyczną kompozycją foniczną.
- Logogram – logo dla firmy o charakterze graficznym. Ma na celu mediowanie pomiędzy marką a konsumentem. Tego rodzaju logo powinno wyróżniać się na tle konkurencji oraz zapadać w pamięć.
- Piktogram – myśl wyrażona za pomocą obrazka. Co ciekawe, piktogramy znane były już starożytnym Egipcjanom. Współczesne piktogramy to znaki ostrzegawcze drogowe albo przeciwpożarowe. Główną zaletą piktogramu jest to, że jest w stanie pokonać barierę językową. Stąd uniwersalne zastosowanie międzynarodowych znaków przeciwpożarowych.
- Ideogram – za pomocą grafiki daje wyraz idei.
Profesjonalna Firma
Już wiesz, że logo jest Ci potrzebne. Pora więc zlecić jego zrobienie profesjonalnej firmie. Firmie, która oferuje szybką oraz profesjonalną realizację usługi a także posiada spore doświadczenie. Potrzebujesz firmy, która jest w stanie stworzyć świetny projekt ulotki. Ulotka ta charakteryzuje się następującymi cechami:
- jest prosta
- wyróżnia się rozpoznawalnością
- jest uniwersalna
- łatwo ją zrozumieć
- intryguje
- jest konkretna
Jak powiedzieliśmy już, projekt logo działa pozytywnie na konsumenta dając mu poczucie bezpieczeństwa. Logo dodaję namacalność firmie. Nadaje jej tożsamość. Inwestując w logo, inwestujemy w przyszłość firmy.