Ma proste zadanie – zachęcić odbiorcę do podjęcia akcji. Może zapraszać do zapoznania się z treścią oferty na firmowej stronie, zapisania się na newslettera, do zakupu produktu promowanego na stronie typu Landing Page lub po prostu do kontaktu z przedstawicielem firmy w celu porozmawiania o ofercie i ewentualnej współpracy. Call To Action pomaga w skutecznym marketingu. Dowiedz się, jak stworzyć idealne wezwanie do akcji, aby cieszyć się efektami swoich działań.
Dlaczego Call To Action jest potrzebne?
Szacuje się, że nawet do 70% stron sprzedażowych nie posiada Call To Action. A to właśnie ten przycisk zachęca Klienta do podjęcia działania, którego od niego oczekujemy. Warto więc zadbać, aby komunikat rzeczywiście ukazywał korzyści ze skorzystania z oferty. Bardzo ważne jest, żeby przycisk wyróżniał się na tle innych treści zamieszczonych w serwisie i był doskonale widoczny. Internauci obecnie mają dostęp do ogromnych zasobów. Bardzo duża konkurencja sprawia, że niewiele osób będzie szukać miejsca, w które ma kliknąć. Gdy nie będzie ono dobrze widoczne, większość przejdzie po prostu na inną stronę i skorzysta z oferty przygotowanej przez konkurencję. Najlepiej więc zadbać o to, aby przycisk z wezwaniem do akcji znalazł się w co najmniej kilku różnych miejscach, a nie tylko na końcu naszej strony. Dzięki temu rosną szanse, że użytkownik skusi się na jego kliknięcie.
Stwórz unikalne Call To Action
Klasyczne rozwiązanie kojarzy się z komunikatem „Kliknij Tutaj”. Czy to dobry pomysł? Takie wezwanie na pewno nie pozwoli naszej marce się wyróżnić, zginie w natłoku wielu podobnych.
W idealnym Call To Action warto poinformować Klienta o korzyściach, które osiągnie, gdy skorzysta z oferty. Należy odnaleźć (przewidzieć) jego potrzebę i złożyć kuszącą obietnicę. Użytkownicy nie chcą otrzymać suchego zadania do wykonania (słynne „Kliknij Tutaj”). Należy zmotywować ich do działania, przekonać, że podejmują akcję, aby otrzymać wartościowe korzyści dla siebie.
Stworzenie takiego komunikatu wymaga dokładnego poznania marki i oferowanego przez nią produktu, zapoznania się z grupą docelową oraz dużych umiejętności marketingowych. Korzyści należy pokazać subtelnie. Internauta sam musi dojść do wniosku, że wykonanie konkretnego działania (np. zapisanie się na newsletter) stanowi dla niego szansę, z której nie warto rezygnować. Nie masz pomysłu na takie Call To Action? Możesz skorzystać z pomocy fachowców. Agencja copywriterska Escreo to zespół mistrzów słowa i specjalistów doskonale znających mechanizmy marketingu, którzy stworzą teksty sprzedażowe zawierające unikalne wezwania do działania, dopasowane do potrzeb Twojego biznesu.
Call To Action idealne, czyli jakie?
Call To Action najlepiej pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej („Chcę nauczyć się programowania”, „Chcę poznać tajniki marketingu online”), ponieważ taki przekaz sprawia, że odbiorca wczuwa się w przekazywane treści (odnosi je do indywidualnych korzyści, które może zyskać). Bardzo ważne jest, aby wezwanie do działania nie zapowiadało… dodatkowego wysiłku. W przekazie warto więc pomijać określenia typu: „Załóż konto”, „Zarejestruj się w serwisie”, „Wypełnij nasz formularz”. Współczesny Internauta jest niecierpliwy i chce uzyskiwać szybkie korzyści, bez zbędnej pracy. Oczywiście odbiorca sam będzie wiedział, że musi zarejestrować się w serwisie, aby np. obejrzeć darmowy odcinek kursu czy uzyskać e-booka. W Call Action warto jednak podkreślać korzyści, a nie wysiłek, dlatego lepiej niepotrzebnie nie kłaść na niego nacisku.
Przycisk CTA możesz wzbogacić o:
- opis korzyści płynącej ze skorzystania z oferty,
- wypunktowaną listę 3-5 korzyści,
- opinie zadowolonych Klientów.
W tekstach sprzedażowych można podać liczbę Klientów, którzy już skorzystali z oferty, przedstawić znane marki w portfolio marki czy obiecać zwrot pieniędzy, gdy produkt nie spodoba się odbiorcy.